olga
Skoro 1.4 TSI ma być szybsze do 100 km/h czy coś tam około to skąd ta różnica w danych katalogowych w przyspieszeniu 0-100km/h? Zapewniam Cię, że spod świateł 1.4 będzie mieć przewagę tylko do momentu wbicia 2-biegu w 1.8 :twisted:
ok, może nie jestem na bieżąco, tzn. 1.8TSI (r. 2015) stoją wyżej niż 250Nm -- czego nie wiedziałem;
a to że 0-100 km/h ( 1.8TSI w wersji 250Nm) jest lepszy nie kwestionowałem, i ma to dzięki kręceniu po wyżej 4000 obr./min
olga, zasadniczo masz rację - jeśli 2 auta będą miały identyczny przebieg momentu w danym zakresie obrotów (jednak momentu na kołach, nie silniku, czyli muszą mieć identyczne przełożenia przekładni głównej i skrzyni), i będziesz jechać oboma tylko w tym zakresie, lepiej przyspieszy to lżejsze.
I patrząc na dane katalogowe rzeczywiście w przedziale do 3 czy tam 3,5 krpm lepiej mogłoby pojechać 1.4 (masa). Tylko, że....jak ustawisz się na kresce czy z rolki to nikt rozsądny nie zmieni biegu przy 3,5 krpm, tylko będzie ciągnął pod czerwone pole, a tu już 1.8 pozamiata 1.4.
Więc to takie trochę wykazywanie, że np. w przypadku oglądania małych zdjęć z odległości kilometra nie ma znaczenia, czy to hd czy vga. Może i tak, ale nikt tak nie ogląda
Ten twój cały pseudonaukowy wywód miałby sens gdyby nie to, że producent podaje 1s szybciej do 100 km/h dla 1.8 a do 200 km/h to już pewnie będzie z 10s i to jest ta minimalna przewaga mimo pięknych równych przebiegów momentu na wykresikach dla 1.4 i 1.8
nauka (??? :roll: ) to to była w XVIII wieku , dziś to fizyka gimnazjum/szkoła średnia
(choć obecnie fizykę się wycofuje ze szkół -chyba źle) , ale możemy się pocieszyć, że czytanie ze zrozumieniem pozostało na maturze...
tym co piszesz to potwierdzasz to co ja napisałem
[ Dodano: Pią 24 Kwi, 15 22:41 ]
Zamieszczone przez maro rs
olga, zasadniczo masz rację - jeśli 2 auta będą miały identyczny przebieg momentu w danym zakresie obrotów (jednak momentu na kołach, nie silniku, czyli muszą mieć identyczne przełożenia przekładni głównej i skrzyni), i będziesz jechać oboma tylko w tym zakresie, lepiej przyspieszy to lżejsze.
I patrząc na dane katalogowe rzeczywiście w przedziale do 3 czy tam 3,5 krpm lepiej mogłoby pojechać 1.4 (masa). Tylko, że....jak ustawisz się na kresce czy z rolki to nikt rozsądny nie zmieni biegu przy 3,5 krpm, tylko będzie ciągnął pod czerwone pole, a tu już 1.8 pozamiata 1.4.
Więc to takie trochę wykazywanie, że np. w przypadku oglądania małych zdjęć z odległości kilometra nie ma znaczenia, czy to hd czy vga. Może i tak, ale nikt tak nie ogląda
Dziękuję, za życzliwy głos!!! (chociaż jeden ) - zgadzam się z Tobą!
Nie wiem czemu uznano, że deprymuję 1.8TSI (?) ale to już pytanie retoryczne
Wiadomo, że lepiej by było jakby była trakcja. Dlatego - o ile nie używam launch control (a używam baaaardzo sporadycznie) - to ruszam raczej delikatnie (i tak potem wszystkich objeżdżam). A jak depnę przy tych kilkudziesięciu km/h, to brak trakcji nie jest już taki chamsko agresywny.
Panowie, czytam i czytam jako osoba poszukująca OII po lifcie w Pb i nie wiem co wybrać 1.4 TSI czy 1.8? Auto ma być używane i chce nim pośmigać z 4 latka Głównie miasto, w weekend wyjazd na wieś i urlop (z pomorza w góry). Do tej pory jeździłem dieslami ale mam już dość.. Co brać?
ponoć jakiś tam jest
zrobiłem kiedyś znajomemu taki manewr, żeby mógł jeszcze przez weekend do przeglądu pojeździć - zmieniłem VCDSem przebieg do przeglądu olejowego o 400 km i na drugi dzień niestety zmienił z powrotem. Serwisant poinformował, że jest jakiś czujnik oleju, choć mi się w to wierzyć nie chce za bardzo.
Chyba jednak jest czujnik oleju, ponieważ po wymianie bez kasowania inspekcji, okres do wymiany pokazywany przez komputer maleje nieproporcjonalnie wolno w stosunku do przejechanych kilometrów.
Czyli:
- komputer pokazywał 12.000 do wymiany oleju,
- wymieniłem olej bez kasowania,
- chwilę później do wymiany pokazał 12.100, przejechałem 600, do wymiany pokazuje 12.000.
A od zawsze okres do wymiany malał proporcjonalnie do zrobionych kilometrów, więc teraz powinien wskazywać ~11.400.
W O2 (pierwszy z trzech) komputer wyraźnie odróżniał jazdy na krótkich odcinkach - wymiana po 18kkm -
Jak krótkie to były odcinki że aż tak mocno zjechał?
Ktoś w ogóle zna algorytm tego komputera? Może też jest jakiś czujnik zasadowości oleju or smth?
U mnie tez pierwsza wymiana wypadla po takim odcinku, ostra jazda, stosunkowo krotkie odcinki i komp wskazuje wymiane znacznie wczesniej.
Teraz przeszedlem na wymiany co 15kkm
Chyba jednak jest czujnik oleju, ponieważ po wymianie bez kasowania inspekcji, okres do wymiany pokazywany przez komputer maleje nieproporcjonalnie wolno w stosunku do przejechanych kilometrów.
Czyli:
- komputer pokazywał 12.000 do wymiany oleju,
- wymieniłem olej bez kasowania,
- chwilę później do wymiany pokazał 12.100, przejechałem 600, do wymiany pokazuje 12.000.
A od zawsze okres do wymiany malał proporcjonalnie do zrobionych kilometrów, więc teraz powinien wskazywać ~11.400.
To ciekawe (???)... jeśli byś wpisał za jakiś czas wskazanie kompa w Twoim aucie + przejechane kilometry (o ile nie planujesz zmiany zapisu w kompie), to może dałoby szanse coś więcej zrozumieć ... bo może on (jakiś czujnik) czuje nowy olej i będzie Ci skracał proforma o 100km (bo liczy jedynie "starzenie się"), na Twoje, np. 1000km przejechanych i nie skraca nic
z tytułu eksploatacji oleju bo stan nowego oleju jest daleki od stanu wymienionego oleju
(???)
Nic nie zmieniam, będę obserwował i dam znać oczywiście. Powiem tylko, że to wydłużenie okresu po wymianie jest nie po mojej myśli, bo wymianę wg wskazania komputera mam za darmo, więc pasowałoby mi, żeby była jak najszybciej (wtedy będę miał więcej darmowych wymian w ciągu tych 120.000 km).
Panowie, czytam i czytam jako osoba poszukująca OII po lifcie w Pb i nie wiem co wybrać 1.4 TSI czy 1.8? Auto ma być używane i chce nim pośmigać z 4 latka Głównie miasto, w weekend wyjazd na wieś i urlop (z pomorza w góry). Do tej pory jeździłem dieslami ale mam już dość.. Co brać?
marcinsgdz, Twoje pytanie nadaje się do działu dotyczącego O2 lub kupna samochodu.
No, nie przesadzaj, kolo, 2009/2010 to są stare? :twisted: co najwyżej w średnim wieku... :szeroki_usmiech
Te starsze (BZB przed 2009) też raczej nie biorą...
Te od 2011 poprawiono i nie łykają... (ponoć)
Brały głownie te z 2009 i 2010. Sam mam taki... brał i dopiero zmiana pierścieni sprawiła, że przestał...
W tym 2011 to może nie być tak do końca temat rozwiązany bo znam superba z 2011r i on też sobie potrafi z 100 na 1000 km spalić. Zobaczymy co będzie dalej bo na razie ma ok 50 tys km.
Komentarz